WEKO3
アイテム
Sentence Combining as a Consciousness-Raising Task for Japanese University Writing Classes
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/3077
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/3077d19e8825-0350-42d1-9fc3-83ff14c5f330
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
bungei61_7witt (942.4 kB)
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Sentence Combining as a Consciousness-Raising Task for Japanese University Writing Classes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文法の意識を高める | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 課題 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 一体化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 構文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育学的 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 合体した | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | conscious-raising | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tasks | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | integrate | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | syntactic | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pedagogical | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | incorporated | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者名(英) |
Witt, Jack
× Witt, Jack |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 共立女子大学 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | There has been much debate in second language research concerning the merits of sentence combining as a form of instruction. Some researchers argue that sentence combining improves both syntactic fluency and enhances the overall quality of essays. Conscious-raising tasks-exercises in which learners analyze and manipulate information - can aid learners to discover new rules and integrate these new rules to expand their writing. It is the purpose of this paper to: 1) review some of the current research in second language writing 2) offer a variety of pedagogical writing activities 3) discuss ways in which sentence combining tasks can be incorporated into the writing curriculum at Japanese universities. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00062843 | |||||
書誌情報 |
共立女子大学文芸学部紀要 en : The Kyoritsu journal of arts and letters 巻 61, p. 53-70, 発行日 2015-01 |