ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. ビジネス学部
  3. Kyoritsu business & economics review
  4. 第3巻(2023)

アクション・ラーニングを取り入れた授業が女子大学生のリーダーシップ開発に及ぼす効果

https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000008
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000008
def6517b-318a-4f03-9af8-a5d239fe53db
名前 / ファイル ライセンス アクション
Kyoritsu Kyoritsu business & economics review3_3Mori.pdf (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-31
タイトル
タイトル アクション・ラーニングを取り入れた授業が女子大学生のリーダーシップ開発に及ぼす効果
言語 ja
タイトル
タイトル The effects of incorporating action learning into classes on the leadership development of women’s university students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 リーダーシップ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクション・ラーニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 質問会議
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 女子大学生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 森, 理宇子

× 森, 理宇子

ja 森, 理宇子

en Mori, Riuko

ja-Kana モリ, リウコ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the effect of engaging in action learning with a learning support advisory group consisting of working adults and senior students from other universities in a first year women's university class on the students' leadership development.
Three action learning sessions were conducted with the learning support advisory group while attending an intensive half day lecture. A questionnaire survey of 117 participants before and after the class showed that, of the three minimum leadership elements, setting an example, enabling others improved. In addition, self understanding, active social involvement, questioning, and problem solving skills, which are skills and abilities related to the exercise of leadership, were improved. To understand how these changes occurred, I examined data from interviews with the participants. The results suggest that the participation of the learning support advisory group and the rules and practical methods of the action learning may have increased the students' awareness of class participation and leadership skills. In particular, the influence of questions was significant, and an increase in the amount of questioning was strongly associated with improved leadership. These results suggest the effectiveness of action learning with a learning support advisory group in a first year women's university class.
言語 en
書誌情報 Kyoritsu business & economics review

巻 3, p. 1-21, 発行日 2023-10
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-24 00:26:49.155060
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3