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  1. 紀要論文
  2. ビジネス学部
  3. Kyoritsu business & economics review
  4. 第4巻(2024)

トアルコトラジャのブランド戦略 : キーコーヒーが紡ぐサステナビリティとイノベーションの調和

https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000150
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000150
e141f94c-e781-4dc2-81f2-448b607f03d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
Kyoritsu Kyoritsu business & economics review4_1oki.pdf (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-02
タイトル
タイトル トアルコトラジャのブランド戦略 : キーコーヒーが紡ぐサステナビリティとイノベーションの調和
言語 ja
タイトル
タイトル Brand Strategy of Toarco Toraja : Harmonizing Sustainability and Innovation in Key Coffee's Approach
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ブランド戦略
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スペシャルティコーヒー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 市場ポジショニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 消費者の嗜好性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ブランド差別化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Brand Strategy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Specialty Coffee
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Market Positioning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumer Preferences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Brand Differentiation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大木, 裕子

× 大木, 裕子

ja 大木, 裕子

ja-Kana オオキ, ユウコ

en Oki, Yuko


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 創業以来、キーコーヒーは日本のコーヒー業界をリードする存在として、品質向上と味わいの多様化に尽力してきた。1970 年代に、インドネシアのスラウェシ島にて自社農園開発事業を開始し、地元住民によるコーヒー栽培の品質向上との二つの柱を築き、トラジャ地方のコーヒー栽培の発展に寄与してきた。現代のコーヒー市場は、消費者の嗜好の変化とスペシャルティコーヒーの台頭により大きく変動している。本研究では、このような市場環境の中で、キーコーヒーのフラグシップブランド「トアルコトラジャ」のブランド戦略を分析する。トアルコトラジャのブランド戦略は、競合との差別化に基づいており、トラジャ地区でのコーヒー栽培は地元農民の生活向上や地域社会の経済成長にも貢献している。トアルコトラジャのブランドは、エシカルな価値とオーセンシティを背景とし、これが高品質な製品に付加価値をもたらし、ブランドロイヤリティにつながっている。トアルコトラジャのブランド戦略は、現代の消費者の複雑かつ多様なニーズに応え、市場での競争力を持続させるための事例として注目されている。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since its foundation in 1920, Key Coffee Inc. has established itself as a leading coffee producer in Japan, passionately dedicated to enhancing quality and diversifying flavors.In the 1970s, the company undertook an ambitious project to develop its own plantation in Sulawesi, Indonesia. This initiative aimed to promote coffee cultivation by supporting local community-based farming, in addition to its own agricultural efforts. The contemporary coffee market, characterized by evolving consumer preferences and the emergence of specialty coffees, has seen significant changes. Against this backdrop, this study examines the brand strategy of Key Coffee's flagship brand, Toarco Toraja. Toarco Toraja's branding strategy, which focuses on distinct differentiation from its competitors, not only improves the living standards of local farmers in the Toraja region but also contributes to the community's economic development. Grounded in ethical values and authenticity, the brand significantly enhances the value of its high-quality products and fosters brand loyalty. Toarco Toraja's brand strategy is presented as an exemplary approach to meeting the complex and diverse needs of today's consumers, thereby securing a strong competitive edge in the market.
言語 en
書誌情報 Kyoritsu business & economics review

巻 4, p. 1-26, 発行日 2024-04
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Ver.1 2024-04-26 01:33:42.003927
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