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トアルコトラジャのブランド戦略 : キーコーヒーが紡ぐサステナビリティとイノベーションの調和
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000150
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000150e141f94c-e781-4dc2-81f2-448b607f03d2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2024-05-02 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | トアルコトラジャのブランド戦略 : キーコーヒーが紡ぐサステナビリティとイノベーションの調和 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Brand Strategy of Toarco Toraja : Harmonizing Sustainability and Innovation in Key Coffee's Approach | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ブランド戦略 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | スペシャルティコーヒー | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 市場ポジショニング | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 消費者の嗜好性 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ブランド差別化 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Brand Strategy | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Specialty Coffee | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Market Positioning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Consumer Preferences | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Brand Differentiation | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
大木, 裕子
× 大木, 裕子
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抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 創業以来、キーコーヒーは日本のコーヒー業界をリードする存在として、品質向上と味わいの多様化に尽力してきた。1970 年代に、インドネシアのスラウェシ島にて自社農園開発事業を開始し、地元住民によるコーヒー栽培の品質向上との二つの柱を築き、トラジャ地方のコーヒー栽培の発展に寄与してきた。現代のコーヒー市場は、消費者の嗜好の変化とスペシャルティコーヒーの台頭により大きく変動している。本研究では、このような市場環境の中で、キーコーヒーのフラグシップブランド「トアルコトラジャ」のブランド戦略を分析する。トアルコトラジャのブランド戦略は、競合との差別化に基づいており、トラジャ地区でのコーヒー栽培は地元農民の生活向上や地域社会の経済成長にも貢献している。トアルコトラジャのブランドは、エシカルな価値とオーセンシティを背景とし、これが高品質な製品に付加価値をもたらし、ブランドロイヤリティにつながっている。トアルコトラジャのブランド戦略は、現代の消費者の複雑かつ多様なニーズに応え、市場での競争力を持続させるための事例として注目されている。 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Since its foundation in 1920, Key Coffee Inc. has established itself as a leading coffee producer in Japan, passionately dedicated to enhancing quality and diversifying flavors.In the 1970s, the company undertook an ambitious project to develop its own plantation in Sulawesi, Indonesia. This initiative aimed to promote coffee cultivation by supporting local community-based farming, in addition to its own agricultural efforts. The contemporary coffee market, characterized by evolving consumer preferences and the emergence of specialty coffees, has seen significant changes. Against this backdrop, this study examines the brand strategy of Key Coffee's flagship brand, Toarco Toraja. Toarco Toraja's branding strategy, which focuses on distinct differentiation from its competitors, not only improves the living standards of local farmers in the Toraja region but also contributes to the community's economic development. Grounded in ethical values and authenticity, the brand significantly enhances the value of its high-quality products and fosters brand loyalty. Toarco Toraja's brand strategy is presented as an exemplary approach to meeting the complex and diverse needs of today's consumers, thereby securing a strong competitive edge in the market. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
Kyoritsu business & economics review 巻 4, p. 1-26, 発行日 2024-04 |