ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 国際学部
  3. 共立国際研究 : 共立女子大学国際学部紀要
  4. 41(2024)

フィリピン就学前教育義務化政策による 就学前教育・初等教育接続の変化 : 教育統計および全国世帯調査データを用いて

https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000052
https://kyoritsu.repo.nii.ac.jp/records/2000052
597bc84a-755b-4a58-9f20-1924cfb9cb65
名前 / ファイル ライセンス アクション
共立国際研究41_4horike.pdf 共立国際研究41_4horike.pdf (2.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-19
タイトル
タイトル フィリピン就学前教育義務化政策による 就学前教育・初等教育接続の変化 : 教育統計および全国世帯調査データを用いて
言語 ja
タイトル
タイトル Changes in Preschool–Primary Education Transitions after the Philippine K to 12 Program : Analyses of Education Statistics and Annual Poverty Indicator Surveys
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 堀家, 望仁香

× 堀家, 望仁香

ja 堀家, 望仁香

ja-Kana ホリケ, モニカ

en Horike, Monika


Search repository
岡部, 正義

× 岡部, 正義

ja 岡部, 正義

ja-Kana オカベ, マサヨシ

en Okabe, Masayoshi


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims at preliminary analyses of the impact of the Philippine“K to 12
Program”(K– 12 ), a comprehensive educational reform implemented since 2012 .
Specifically, we focus on the influence of compulsory kindergarten-level preschool
education on primary education access and efficiency, as well as changes in the number of out-of-school children. The study utilizes available education statistics and household surveys, exploring the relationship between kindergarten enrollment and primary education indicators.
The analysis reveals that the net enrollment rate in primary education has increased
following K– 12 , with a stronger correlation between preschool and primary enrollment. However, intraregional disparities persist, even including Metro Manila. The study also identifies gaps for improvement in preschool enrollment rates. Future research should focus on micro-level empirical analysis and assess cognitive and noncognitive skills, gender differences, and regional and social stratification. The study emphasizes the importance of collecting micro-level data and conducting in-depth case studies to evaluate K– 12
言語 en
書誌情報 ja : 共立国際研究 : 共立女子大学国際学部紀要
en : The Kyoritsu journal of international studies

巻 41, p. 75-101, 発行日 2024-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-13 02:29:26.761010
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3